آبشار ویسادار کجاست

اتوبوس دربستی بهترین مجری سفرهای شما برای سفرهای تور و گروهی شما است . جهت رزرو اتوبوس دربستی با ما تماس بگیرید 09115925526 – 09112940764

آبشار ویسادار کجاست

رضوانشهر با رشت ۶۲ کیلومتر فاصله دارد. و ویسادار در این شهرستان و ۱۶ کیلومتری شهر پره سر قرار گرفته، شهری بین رضوانشهر و هشتپر تالش. این شهر در دهستان ییلاقی ارده و در نزدیکی روستایی به نام آوَوییار است.

۳۰ کیلومتر بعد از تالش نیز به این آبشار می‌رسید. این‌طور معروف است که ویسادار بعد از آبشارهای لاتون و چالدشت، با حدود ۱۵ متر ارتفاع، سومین آبشار بلند گیلان است. این جاذبه سر راه رودخانه لمیر واقع شده، رودخانه‌ای که سرچشمه‌اش کوه‌های تالش (مشهور به گردنه الماس) است و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. پس نشستن کنار رودخانه و علم کردن بساط کباب هم به راه است.

ویسادار به چه معنی است؟

ویسادار یک کلمه تالشی به معنی سایه درخت بید است و برای رسیدن به آن باید در جنگل قدری پیاده روی کرد، حدود ۲۰ دقیقه. جاده‌ای که به این آبشار می‌رسد پوشیده از درخت‌های سربه فلک کشیده است و کوهی سرسبز آن را پوشانده.

آبشار ویسادار کجاست

آبشار ویسادار کجاست

تا یکی دو سال پیش آبشار ویسادار، از مناطق بکر شمال ایران بود. اما الان چند سالی‌ست که به لطف معرفی جاذبه‌های گردشگری توسط گروه‌های طبیعت‌گردی و حضور هرچه بیشتر آدم‌ها در فضای مجازی، یکی از جاهای پرطرفدار و پرمسافر شمال ایران است. نمیتوانیم هم بگوییم خوشبختانه یا متاسفانه، چون از حالت بکری درآمدن تا حدودی هم به ضررش تمام شده. و با وجود زباله‌های اطرافش آن حالت دست نخورده و زیبای سابقش کمرنگ‌تر شده.

آبشار از بالای بلندی‌ای سنگی و نیم دایره و در ارتفاع ۱۵ متری، روی صخره‌ای تیره رنگ که حکم دیواره را دارد، جریان پیدا می‌کند و به پایین می‌ریزد. این دیواره حالت لایه لایه و پله مانند دارد. نمونه‌ای خیلی کوچک از باداب سورت، آب از بالا توی حوضچه‌ای می‌ریزد که می‌شود در آن، تنی هم به آب زد. عمق این حوضچه زیاد نیست، پس با خیال راحت میشود از شر گرمای هوا به آن پناه برد.

جاذبه‌های آبشار ویسادار

آبشار ویسادار کمی پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته و چنانچه بخواهیم به بالایش برسیم هم به کمک پله امکانش هست. از جاذبه‌های دیگر اینجا، درخت‌های قدیمی‌اند که ریشه‌هایشان از دل زمین بیرون زده و روی زمین پیدا هستند.

روبه روی آبشار هم  پلی فلزی وجود دارد که با ایستادن رویش میتوان به همه جا خوب احاطه داشت، رودخانه را از بالا تماشا کرد و عکس‌های یادگاری قشنگی هم دید.

از آنجایی که در سال‌های گذشته، رفت و آمد به این منطقه زیاد شده، اطرافش کلبه‌هایی هست که چای، قلیان و تقلات یا چیزهایی مثل عسل طبیعی می‌فروشند. همچنین اگر بخواهید کباب، که جزو سنت‌های ما ایرانی‌ها در طبیعت است را درست کنید، به مدد آلاچیق‌ها و زمین‌های صاف برخی از نقاط اینجا، امکانش فراهم است.

آرامگاه میرزا کوچک خان کجاست
دریاچه سقالکسار کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست

Call Now Button