جاهای دیدنی اصفهان کجاست

اتوبوس دربستی بهترین مجری سفرهای شما برای سفرهای تور و گروهی شما است . جهت رزرو اتوبوس دربستی با ما تماس بگیرید 09115925526 – 09112940764

جاهای دیدنی اصفهان کجاست

جاهای دیدنی اصفهان کجاست

تصمیم سختی است. گردش در اصفهان و دیدن همه مکان های دیدنی اصفهان از تصمیم من هم سخت‌تر می‌نماید چون زمانی محدود داریم و جاهای دیدنی نامحدود. پس هرچه سریع‌تر سراغ معرفی اصفهان می‌رویم. قبل از شروع بهتر است از دستورالعمل سفر به اصفهان صحبت کنیم. یک دستورالعمل سه بخشی:

یک جفت کتانی راحت، کوله‌پشتی خالی و دوربین عکاسی با شارژ کامل.

جاهای دیدنی تاریخی اصفهان

اصفهان از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که زیبایی‌های بناهای تاریخی و معماری آن‌ها خیره‌کننده است. در سفر به جاهای دیدنی اصفهان دیدنی‌های تاریخی آن را فراموش نکنید.

۱- میدان نقش جهان؛ جایی که همیشه دلتنگش می‌شوید

میدان نقش جهان با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، بی‌شک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است. این میدان در گذشته با نام «میدان شاه» شناخته می‌شد که پس از انقلاب نام آن به «میدان امام» تغییر کرد.

میدان امام، فضایی مستطیلی با ۵۶۰متر طول و ۱۶۰متر عرض است که ساخت آن و بناهای اطراف آن سال‌ها طول کشید تا به‌شکل و شمایلی که حالا می‌بینیم برسد. نقش جهان، دومین میدان بزرگ جهان است که به‌عنوان جاذبه های اصفهان شهرت جهانی دارد.

نقش جهان از جاهای دیدنی اصفهان که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد، در گذشته محلی برای برگزاری جشن‌ها و بازی چوگان بود، در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت و در سال ۱۱۱ جزو اولین آثار ایرانی بود که در میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

میدان نقش جهان، جاذبه‌ای پر از جزئیات است. مجموعه‌ای از بناهای تاریخی از جمله مسجد جامع عباسی (مسجد امام) ، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه در این میدان قرار گرفته است.

مسیرهای دسترسی میدان نقش جهان اصفهان

آدرس میدان نقش جهان: اصفهان، میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه

دسترسی به میدان نقش جهان از طریق تاکسی، اتوبوس، مترو و ماشین شخصی امکان‌پذیر است اما باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از ماشین شخصی باید برای پارک از خیابان‌های اطراف استفاده کنید.

در صورت استفاده از مترو، در ایستگاه میدان امام حسین از پیاده شوید و مسیر کوتاه تا میدان را پیاده‌روی کنید.

در صورت استفاده از اتوبوس، سوار اتوبوس خط میدان امام حسین (ع) – باغ غدیر ترمینال شرق و یا خط میدان امام حسین (ع) – هشت بهشت ترمینال خوراسگان شده و در ایستگاه امام پیاده شوید.

ساعت و هزینه بازدید از میدان نقش جهان اصفهان

درهای این جاذبه گردشگری همه روزه به جز روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورا به روی مردم باز است.

برای بازدید از جاهای دیدنی اصفهان که داخل میدان نقش جهان قرار گرفته، باید بلیط جداگانه خریداری کرد اما به طور کلی ورود به میدان هزینه‌ای ندارد.

۲- پل خواجوی اصفهان، پلی به جاهای دیدنی اصفهان

همه می‌دانیم که پل محل گذر است، اما پل خواجو یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که بیشتر محلی برای توقف است تا گذر!

پل خواجوی اصفهان به دستور شاه عباس دوم در دوران صفوی روی زاینده‌رود ساخته شد. این پل، یک پل عادی نبود، بخشی از آن به عنوان محلی برای اقامت شاه ساخته شده بود و هم‌زمان مانند سد، امکان تنظیم جریان آب را در زمان گذشته داشت.

پل خواجو، پلی با ۱۳۳ متر طول، ۱۲ متر عرض و ۵/۷ متر معبر است که نام‌های مختلفی دارد. اما علت اصلی نام‌گذاری، این است که در محله خواجو قرار گرفته. در معماری پل خواجوی اصفهان اصل تقارن و تناسب به گونه‌ای رعایت شده که آن را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری اصفهان تبدیل کرده است.

قدم زدن روی پل خواجو هنگام غروب آفتاب یا در شب که چراغانی می‌شود تجربه‌ی آرامش‌بخشی است که باید در اصفهان تجربه کنید. فضای شاعرانه و زیبای این پل در غروب، درون‌مایه اشعار برخی از شاعران از جمله صائب تبریزی بوده است.

مسیرهای دسترسی به پل خواجوی اصفهان

آدرس: اصفهان، انتهای جنوبی چهارباغ خواجو و در انتهای شرقی خیابان کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی

دسترسی به پل خواجو به‌وسیله مترو، تاکسی و اتوبوس امکان‌پذیر است. اگر قصد دارید با اتوبوس به پل خواجو بروید، در ایستگاه پل خواجو پیاده شوید. اگر از مترو استفاده می‌کنید، باید در ایستگاه سی‌وسه پل پیاده شوید و فاصله دو کیلومتری تا پل خواجو را با تاکسی یا پیاده طی کنید.

3- بازار قیصریه اصفهان؛ بازار باشکوه ایران

بازار قیصریه اصفهان به‌همراه سردر قیصریه شهرت دیرینه دارد. بازار قیصریه اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است که بین سال‌های ۱۰۱۱ تا ۱۰۲۹، در دوران صفوی و در ضلع شمالی میدان امام اصفهان ساخته شده است. نام دیگر بازار قیصریه اصفهان، بازار سلطانی است که در گذشته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین بازارهای ایران و خاورمیانه به شمار می‌رفته است.

این بازار سرپوشیده ازجمله جاهای دیدنی اصفهان است که از سردر قیصریه شروع می‌شود، از بازار چیت‌سازها می‌گذرد و به بازار دارالشفا ختم می‌شود. حالا که صحبت از سردر قیصریه شد، وقتش رسیده کمی از آن برای شما صحبت کنیم.

حواستان را خوب جمع کنید! وقتی به بازار قیصریه اصفهان می‌رسید، سربه‌هوا باشید، یعنی چه؟ یعنی سرتان را بالا بگیرید، یک نگاه درست و حسابی به سردر بازار قیصریه بکنید. این ورودی، یک ورودی معمولی نیست. سردر قیصریه با کاشی‌کاری‌های ظریف و نقاشی‌های قدیمی به قلم رضا عباسی، از ناقوس دیر هرمز و… تزیین شده است. این سردر اهمیت تاریخی بالایی در ایران دارد.

حالا سرتان را پایین بیاورید، با دریای بی‌انتهای مغازه‌ها و حجره‌های قدیمی مواجه می‌شوید که شبیه یک هزارتو دیده می‌شود. سقف بازار گنبدی‌شکل است و وسط گنبدها نورگیرهایی برای روشنایی و تهویه هوا وجود دارد. همین نور ملایمی که از نورگیرها توی بازار می‌تابد، زیبایی بازار را دوچندان می‌کند. این بازار تودرتو از چند راسته اصلی و فرعی تشکیل شده که در گذشته عمدتا محلی برای فعالیت فرش‌فروش‌ها بوده است.

اگر بخواهیم از چند راسته‌ مهم بازار قیصریه اصفهان اسم ببریم، باید به راسته‌‌ مقصود بیک، سماورسازها، هارونیه، بازار عریان و… اشاره کنیم که برای گشت‌وگذار در تمامی این راسته‌ها باید حسابی وقت بگذارید.

بسیاری از جهانگردان از جمله ناصرخسرو و شاردن، در طول تاریخ در سفرشان به اصفهان، بازار قیصریه از جاهای دیدنی اصفهان را دیده‌اند و درباره آن به‌عنوان یکی از دیدنی های اصفهان صحبت کرده‌اند.

مسیرهای دسترسی بازار قیصریه

آدرس بازار قیصریه: اصفهان، میدان امام، ورودی بازار

دسترسی به بازار قیصریه از طریق تاکسی، اتوبوس خط واحد، مترو و ماشین شخصی امکان‌پذیر است.

در صورت استفاده از مترو، در ایستگاه میدان امام حسین از پیاده شوید و مسیر کوتاه تا میدان را پیاده‌روی کنید.

در صورت استفاده از اتوبوس، سوار اتوبوس خط میدان امام حسین(ع) – باغ غدیر ترمینال شرق یا خط میدان امام حسین(ع) – هشت بهشت ترمینال خوراسگان شده و در ایستگاه امام پیاده شوید.

آرامگاه میرزا کوچک خان کجاست
دریاچه سقالکسار کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست

Call Now Button