مکان های تاریخی اصفهان کجاست

اتوبوس دربستی بهترین مجری سفرهای شما برای سفرهای تور و گروهی شما است . جهت رزرو اتوبوس دربستی با ما تماس بگیرید 09115925526 – 09112940764

جاهای دیدنی اصفهان بی‌شمار است به همین دلیل اصفهان همان شهری است که همه ما آن را به نام نصف جهان می‌شناسیم. علت این لقب هم این است که جاهای دیدنی اصفهان تنوع بسیار زیادی دارند.

جاذبه‌های تاریخی دیدنی و جاهای طبیعی فراوانی در اصفهان وجود دارند. تمام این جاذبه‌های متنوع اصفهان،‌ آن را به شهری دوست‌داشتنی برای مسافران تبدیل کرده است.

قرار است سفری شیرین و در عین حال کوتاه به تمام این جاذبه‌ها داشته باشیم. اگر نمی‌دانید در سفر به اصفهان از کجا شروع کنید،‌ این مطلب را بخوانید تا هیچکدام را از دست ندهید.

مکان های تاریخی اصفهان کجاست

مکان های تاریخی اصفهان کجاست

مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع اصفهان، قدیمی‌ترین و پر رمز و رازترین جاذبه دیدنی اصفهان باشد. درباره تاریخچه این مسجد حدس و گمان‌های متفاوتی وجود دارد.

آنچه با اطمینان می‌توان درباره این مسجد گفت این است که ساخت آن از دوران قبل از اسلام در ایران آغاز شده بود. آنچه امروز از مسجد جامع می‌بینیم، حاصل مرمت‌ها و اضافه شدن تزیینات مختلف در دوران‌های مختلف مانند دوران سلجوقی و صفوی است.

مسجد جامع حالا به موزه‌ای بدل شده که داستان تحویل معماری ایران در طول سال‌های مختلف را روایت می‌کند.

آدرس: اصفهان،‌ میدان قیام، خیابان علامه مجلسی.

ساعت بازدید: از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و از ساعت ۱۳ تا ۱۶ بعدازظهر.

هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۵۰۰۰۰ تومان برای گردشگران خارجی.

مکان های تاریخی اصفهان کجاست

مکان های تاریخی اصفهان کجاست

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله، یادگاری دیگر از شاه عباس صفوی است که حالا به یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری اصفهان تبدیل شده است. این مسجد به دست استاد محمدرضا اصفهانی و به صورت اختصاصی برای خاندان پادشاه ساخته شد. حالا مسجد شیخ لطف الله جزو برترین سازه‌های جهان قرار گرفته است.

کاشی‌کاری مختلف، نداشتن مناره، نورپردازی‌های جذاب و خلاقانه و ورودی ۲۸متری مسجد و ده‌ها ویژگی دیگر این مسجد را از سایر مساجد متمایز می‌کند.

شیخ لطف الله نیز یکی از عارفان ارزشمند دوران صفوی بود که به دعوت شاه عباس از لبنان به ایران نقل مکان کرده. شاه عباس نیز به افتخار او نام این مسجد را انتخاب کرد.

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان.

ساعت بازدید: در نیمه اول سال ساعت بازدید از ۹ تا ۱۲:۳۰ و ۱۴ تا ۱۷ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ و ۱۳ تا ۱۶:۳۰ است.

هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تومان.

مکان های تاریخی اصفهان کجاست

مکان های تاریخی اصفهان کجاست

حمام شیخ بهائی

به یکی دیگر از جاهای اسرارآمیز اصفهان می‌رسیم. حمامی بزرگ و رازآلود که گرمایش تمام آب‌ آن فقط از طریق یک شعله انجام می‌شد. حالا اما متأسفانه آن شعله خاموش شده است.

این حمام در دوران صفوی و به دست دانشمند بزرگ، شیخ بهائی شاخته شد. برخی علت خاموش شدن شعله را بی‌دقتی در حین انجام تحقیقات می‌دانند.

معماری این حمام مانند سایر حمام‌ها عمومی ایران بوده و تنها نکته منحصربه‌فرد آن،‌ نحوه گرمایش حمام است.

آدرس: خیابان عبدالرزاق اصفهان،‌ کوچه شیخ بهائی.

ساعت بازدید: در حال حاضر به دلیل مرمت و بازسازی، تمکان بازدید وجود ندارد.

آرامگاه میرزا کوچک خان کجاست
دریاچه سقالکسار کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست

Call Now Button