نکات مهم سفر با اتوبوس

اتوبوس دربستی بهترین مجری سفرهای شما برای سفرهای تور و گروهی شما است . جهت رزرو اتوبوس دربستی با ما تماس بگیرید 09115925526 – 09112940764

نکات مهم سفر با اتوبوس

اتوبوس وسیله نقلیه‌ای جذاب و به‌صرفه برای انواع سفرهای داخلی و خارجی به‌حساب می‌آید که از گذشته تاکنون انتخاب اول بسیاری از مسافران بوده است. در سفر با اتوبوس می‌توانید از دیدن مناظر اطراف لذت ببرید، در طول مسیر استراحت کنید و حتی کارهایی که مدت‌ها زمان انجام‌دادنشان را نداشتید، تجربه کنید؛ اما باید قبل از سفر با اتوبوس، از نکات مهمی مطلع شوید تا بتوانید سفرتان به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. ما در ادامه نوشته به چند نکته مهم در سفر با اتوبوس پرداختیم که بسیار کاربردی هستند. بنابراین اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک با اتوبوس به سفر بروید، با ما تا انتهای نوشته همراه باشید.

نکات مهم سفر با اتوبوس

نکات مهم سفر با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

سفر با اتوبوس نیازمند رعایت نکات زیادی است که ممکن است در صورت عدم توجه به آن‌ها، تجربه ناخوشایندی از سفر برای شما رقم بخورد. ما در ادامه به برخی از مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم.

  • توجه به نوع و مدل اتوبوس

در نظرگرفتن مدل اتوبوس و نوع آن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات سفر با اتوبوس است. درواقع هنگام انتخاب نوع اتوبوس باید به مسیر و مدت زمانی که طول می‌کشد تا به مقصدتان برسید، شرایط و همچنین بودجه مدنظرتان توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین اتوبوس را برای سفرتان انتخاب کنید. در حال حاضر اتوبوس‌های داخلی به دو نوع اتوبوس وی آی پی و معمولی تقسیم می‌شوند. تفاوت عمده این دو نوع اتوبوس در نوع و تعداد صندلی‌هایشان است. تعداد صندلی‌های اتوبوس VIP کمتر اما بهتر، بزرگ‌تر و راحت‌تر است.

از آنجایی که فاصله میان صندلی‌ها زیاد است، می‌توان به‌راحتی آن‌ها را به تخت تبدیل کرد و از راحتی آن لذت برد. به همین دلیل است که بلیط اتوبوس VIP بسیار محبوب‌تر از بلیط اتوبوس معمولی است. البته ناگفته نماند که قیمت بلیط اتوبوس VIP بیشتر از اتوبوس معمولی است. به همین دلیل در بیشتر مواقع مسافران اتوبوس‌های وی آی پی را برای مسافت‌های طولانی یا مسافرت‌های شبانه برمی‌گزینند و برای سفرهای یکی دوساعته و کوتاه سراغ اتوبوس‌های معمولی می‌روند؛ چراکه اولاً قیمت بلیط اتوبوس معمولی برایشان به‌صرفه‌تر تمام می‌شود. ثانیاً اتوبوس‌های معمولی برای سفرهای چندساعته آنچنان ناخوشایند و غیرقابل تحمل نیست. انواع دیگری از اتوبوس‌های متنوع و کاربردی نیز وجود دارند که در مقاله اتوبوس های معروف جهان به آن اشاره کرده‌ایم.

  • همراه‌داشتن یک چمدان سبک و یک کیف دستی

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که با اتوبوس سفر می‌کنید، بیشتر از یک چمدان آن هم برای وسایل ضروری همراه نداشته باشید؛ چراکه در قوانین حمل بار با اتوبوس یک مسافر تنها مجاز به حمل بار تا 20 کیلوگرم است. البته اگر وزن بار شما از این حد بیشتر باشد، می‌توانید با راننده صحبت کنید و با پرداخت جریمه به‌ازای هر کیلو اضافه بار، با او به توافق برسید. اطلاع از این موضوع قبل سفر به شما کمک می‌کند تا به مشکل جدی برنخورید.

از آنجایی که چمدان‌ها در قسمت صندوق بار اتوبوس قرار می‌گیرند، باید متوجه شده باشید که دیگر تا انتهای مسیر و رسیدن به مقصد دسترسی به بار خود نخواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر علاوه بر چمدان، یک کیف دستی هم داشته باشید تا بتوانید وسایل ضروری‌تان به‌هنگام سفر را درون آن قرار دهید و با خود به داخل کابین اتوبوس ببرید. این وسایل ضروری برای هر فردی متفاوت است؛ اما برخی از این وسایل در میان همه مشترک هستند و برای راحتی در سفر به‌شدت توصیه می‌شوند که ما در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بالشت گردنی می‌تواند یکی از مهم‌ترین وسایل در سفرهای اتوبوسی به‌حساب بیاید. اگر شما از آن دسته افراد هستید که به دلیل تکان‌های اتوبوس و به تبع آن چپ و راست‌شدن گردن نمی‌توانید بخوابید، حتماً یک عدد از این بالشت‌ها همراه خود داشته باشید.

تنقلات

فرقی نمی‌کند سفرتان چند ساعت باشد یا چند روز؛ لازم است که در طول سفر، خوراکی و میوه برای ساعاتی که داخل اتوبوس هستید همراهتان باشد. چراکه تعداد توقف‌های اتوبوس کم است و ممکن است در طول مسیر گرسنه شوید. داشتن خوراکی همچنین به شما کمک می‌کند که سرگرم شده و مسیر برایتان کوتاه‌تر به‌نظر برسد.

  • لوازم ضروری

اگر لازم است در طول سفر قرص یا داروی خاصی مصرف کنید، حتماً آن را داخل کیف دستی خود گذاشته تا داخل کابین اتوبوس ببرید. حتماً همه مدارک مهم‌تان مانند شناسنامه، کارت ملی و دفترچه بیمه را داخل کیف دستی‌تان گذاشته و کنار خود نگه دارید و به همراه داشتن لوازم بهداشتی مانند لوسیون، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و… را فراموش نکنید.

  • خودداری از حمل وسایل شکستنی

همان‌طور که کمی قبل‎‌تر هم گفتیم، همه بارها و چمدان‌های مسافران در قسمت صندوق بار اتوبوس قرار می‌گیرند. درنتیجه ممکن است کالای شکستی شما در طول سفر بر اثر جابه‌جایی یا فشار سایر بارهای موجود در صندوق بار ترک بخورد و یا بشکند. توجه داشته باشید که در این حالت راننده هم هیچ مسئولیتی در قبال بار شکسته شما ندارد. بنابراین تا جایی که می‌توانید وسایل شکستنی خود را با اتوبوس جابه‌جا نکنید تا نگرانی و ناراحتی احتمالی از این بابت نداشته باشید.

  • درنظرگرفتن مسافت و مدت زمان رسیدن به مقصد

    از دیگر نکات مهم سفر با اتوبوس، مسافتی است که قصد دارید طی کنید. اگر می‌خواهید به یک سفر داخلی و یا حتی خارجی بروید، باید مسافت و مدت زمان رسیدن به مقصدتان را در نظر داشته باشید. مثلاً ممکن است شما قصد خرید بلیط اتوبوس تهران از مشهد را داشته باشید. در این حالت باید خودتان را برای یک سفر حداقل 12ساعته آماده کنید؛ اما اگر بخواهید از مشهد به یک شهر نزدیک مانند نیشابور سفر کنید، کمتر از 2 ساعت به مقصد خود می‌رسید. بنابراین توجه به این نکات به شما در انتخاب اتوبوس مناسب و در ادامه سفری راحت‌تر و بهتر کمک می‌کند.

    البته اتوبوس‌های فعلی موجود در ایران تا حدود زیادی استاندارد هستند و اکثراً امکانات رفاهی مطلوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند؛ اما گاهی ممکن است طولانی‌بودن مسیر شما را خسته کند و همین امر باعث شود که لذتی از سفر و مسیر آن نبرید. این موضوع زمانی مهم‌تر می‌شود که افراد با بیماری‌های خاص یا دردهای مفصلی و عضلانی قصد سفر با اتوبوس داشته باشند. این افراد برای سفر با اتوبوس باید به این نکته بسیار مهم توجه کنند تا خدایی نکرده در طول مسیر آسیب و مشکلی برایشان ایجاد نشود.

آرامگاه میرزا کوچک خان کجاست
دریاچه سقالکسار کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست
مسجد نصیرالملک کجاست

Call Now Button